Шкідливі звички у дітей
Шкідливі звички є у всіх. Для дорослої людини це алкоголь, нікотин, пристрасть до жирної їжі і т.д. А «класичні» шкідливі звички у дітей – колупання в носі, смоктання пальця або гостра тяга погризти що-небудь (від нігтів на руках до іграшок). І часто дитячі шкідливі звички викликають у оточуючих не меншу тривогу, ніж дорослі.
Звідки ж беруться шкідливі звички у дітей і що з ними робити?
Дитячі шкідливі звички формуються, як правило, під впливом стресових ситуацій, через сильні переживання, невпевненість в собі. Простою механічною дією малюк намагається повернути втрачений спокій. Він може смоктати палець, гризти ніготь, колупати в носі, смикати ніс або вухо. Дівчатка часто накручують локони на палець, іноді роблячи це з силою.

Якщо вам вдасться зафіксувати початкову стадію формування шкідливих звичок у дітей, то справитися з ними буде досить просто. Але якщо вищеперелічені маніпуляції вже стали для дитини регулярними, усвідомленими, то подолати таку ситуацію буде складніше.
Ні в якому разі не можна сварити дитину, якщо ви виявили у нього одну з шкідливих звичок. Тому що частково в цьому можете бути винні ви самі. Десь у минулому малюк пережив стрес, можливо, не один. Найчастіше це буває пов’язано з серйозними змінами в житті дитини: початок походу в дитячий садок або школу, переїзд, втрата когось із родичів, розлучення батьків. По-хорошому в такий момент саме ви повинні підтримувати малюка, допомагати йому впоратися з ситуацією. Але, припустимо, з якихось причин ви не змогли вчасно цього зробити. І дитина знайшла заміщуючий заспокійливий фактор – шкідливу звичку. З часом він звик до неї настільки, що тепер по будь-якого приводу відправляє пальці в рот або хапається за волосся.
Якщо ви насварите його, забороните йому робити так, то це буде додатковим стресом. Він почне думати: «Те, що допомагає мені заспокоїтися, недобре, це злить батьків. Значить, я поганий ». До того ж, швидше за все, дитина просто почне приховувати від вас свою звичку. Зустрічаються батьки, які починають боротися з пристрастями своїх дітей радикальними методами, від биття по руках до намазування гірчиці на пальці. Можливо, що це дасть результат, а можливо, й ні. Але абсолютно точно – це буде ще одним негативним фактором для дитини. Який же звідси висновок? Не треба боротися з наслідком, постарайтеся знайти причину. Тоді шкідливі звички у дітей вдасться перемогти без фізичної, емоційної і психологічної шкоди для дитини.
Не треба боротися з наслідком, постарайтеся знайти причину
- По-перше, поговоріть з малюком. Постарайтеся дізнатися, як давно у нього з’явилася шкідлива звичка, з чим це було пов’язано. Але без загрози в голосі, а спокійно і доброзичливо.

- По-друге, простою, зрозумілою дитині мовою поясніть, які можуть бути наслідки від його захоплення. Наприклад, якщо малюк гризе нігті, не треба розповідати йому про мікробів, цього ві
н може і не зрозуміти. А ось що таке пил і бруд, він вже знає. І навряд чи захоче, щоб це виявилося у нього в животі. - По-третє, постарайтеся організувати день дитини так, щоб у нього просто не залишалося часу на шкідливу звичку. Не залишайте його надовго на самоті. Якщо помітите, що його пальці потягнулися до рота, запропонуйте йому пограти в гру, в якій треба активно задіяти руки. Дівчаткам шкільного віку можна запропонувати зробити гарний манікюр.
Як показує практика, більшість шкідливих звичок безслідно проходить у дітей до десяти-дванадцяти років.
29.01.2016 ufmm
Шкідливі звички є у всіх. Для дорослої людини це алкоголь, нікотин, пристрасть до жирної їжі і т.д. А «класичні» шкідливі звички у дітей – колупання в носі, смоктання пальця або гостра тяга погризти що-небудь (від нігтів на руках до іграшок). І часто дитячі шкідливі звички викликають у оточуючих не меншу тривогу, ніж дорослі.
Звідки ж беруться шкідливі звички у дітей і що з ними робити?
Дитячі шкідливі звички формуються, як правило, під впливом стресових ситуацій, через сильні переживання, невпевненість в собі. Простою механічною дією малюк намагається повернути втрачений спокій. Він може смоктати палець, гризти ніготь, колупати в носі, смикати ніс або вухо. Дівчатка часто накручують локони на палець, іноді роблячи це з силою.
Якщо вам вдасться зафіксувати початкову стадію формування шкідливих звичок у дітей, то справитися з ними буде досить просто. Але якщо вищеперелічені маніпуляції вже стали для дитини регулярними, усвідомленими, то подолати таку ситуацію буде складніше.
Ні в якому разі не можна сварити дитину, якщо ви виявили у нього одну з шкідливих звичок. Тому що частково в цьому можете бути винні ви самі. Десь у минулому малюк пережив стрес, можливо, не один. Найчастіше це буває пов’язано з серйозними змінами в житті дитини: початок походу в дитячий садок або школу, переїзд, втрата когось із родичів, розлучення батьків. По-хорошому в такий момент саме ви повинні підтримувати малюка, допомагати йому впоратися з ситуацією. Але, припустимо, з якихось причин ви не змогли вчасно цього зробити. І дитина знайшла заміщуючий заспокійливий фактор – шкідливу звичку. З часом він звик до неї настільки, що тепер по будь-якого приводу відправляє пальці в рот або хапається за волосся.
Якщо ви насварите його, забороните йому робити так, то це буде додатковим стресом. Він почне думати: «Те, що допомагає мені заспокоїтися, недобре, це злить батьків. Значить, я поганий ». До того ж, швидше за все, дитина просто почне приховувати від вас свою звичку. Зустрічаються батьки, які починають боротися з пристрастями своїх дітей радикальними методами, від биття по руках до намазування гірчиці на пальці. Можливо, що це дасть результат, а можливо, й ні. Але абсолютно точно – це буде ще одним негативним фактором для дитини. Який же звідси висновок? Не треба боротися з наслідком, постарайтеся знайти причину. Тоді шкідливі звички у дітей вдасться перемогти без фізичної, емоційної і психологічної шкоди для дитини.
Не треба боротися з наслідком, постарайтеся знайти причину
- По-перше, поговоріть з малюком. Постарайтеся дізнатися, як давно у нього з’явилася шкідлива звичка, з чим це було пов’язано. Але без загрози в голосі, а спокійно і доброзичливо.
- По-друге, простою, зрозумілою дитині мовою поясніть, які можуть бути наслідки від його захоплення. Наприклад, якщо малюк гризе нігті, не треба розповідати йому про мікробів, цього ві
н може і не зрозуміти. А ось що таке пил і бруд, він вже знає. І навряд чи захоче, щоб це виявилося у нього в животі. - По-третє, постарайтеся організувати день дитини так, щоб у нього просто не залишалося часу на шкідливу звичку. Не залишайте його надовго на самоті. Якщо помітите, що його пальці потягнулися до рота, запропонуйте йому пограти в гру, в якій треба активно задіяти руки. Дівчаткам шкільного віку можна запропонувати зробити гарний манікюр.
Як показує практика, більшість шкідливих звичок безслідно проходить у дітей до десяти-дванадцяти років.